Marka mBanku poinformowała o zmianie logo Banku. Zmiana jest tak mała, że wielu z nas nawet jej nie zauważyło. Nastąpiła zmiana czcionki, zostały zmienione proporcje kolorowych pasków i zaktualizowano paletę barw, choć na pierwszy rzut oka nie jest to zauważalne. Czemu więc służyła zmiana?
Zmiany lepiej dopasowują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy identyfikacji wizualnej banku będą bardziej czytelne o czym dowiadujemy się ze strony banku.
Nowy logotyp posiada bezszeryfową czcionkę. Został on stworzony z myślą o cyfrowych czytnikach i jest zgodny ze standardami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Nowe logo nie męczy oczu i jest bardziej widoczne dla osób niedowidzących, wyjaśnia bank.
Logotyp został uproszczony a paski zostaną częścią standardu graficznego banku. Dla porównania nowe i stare logo banku:
W komunikacie prasowym instytucja finansowa napisała: „to samo logo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata”. Po co więc te zmiany? W ciągu ostatniej dekady zmieniły się rozwiązania technologiczne. Szczególną rolę miał ostatni rok i czas pandemii. Nie jest to już tylko kwestia estetyki, lecz oczekiwań odbiorców, którzy bankują internetowo a dzięki zmianom znak i elementy identyfikacji wizualnej są bardziej przystępne.
Pojawia się jednak pytanie o bezpieczeństwo klientów, którzy mogą być narażeni na próby oszustw. Czy tak ważna w zmiana w banku nie powinna zostać bardziej nagłośniona?
Source:
https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,4221,mbank-sie-zmienia-nowe-logo-serwis-transakcyjny-i-wieksza-oferta.html
https://www.wp.pl/?s=https%3A%2F%2Ffinanse.wp.pl%2Fmbank-zmienia-logo-sprobuj-znalezc-roznice-6579831232990112a&nil&src01=f1e45
https://spidersweb.pl/bizblog/mbank-nowe-logo/
https://pixabay.com/pl/illustrations/finanse-fasada-mirroring-budynku-1074727/