Fenomen lodów Ekipy

Nagranie wideo ze sklepów Lidl na którym klienci walczą o lody Koral „Ekipa” podbiło polski Internet. Już wcześniej te same produktu nowosądeckiej firmy wykupywano masowo z Biedronek, a papierki po nich trafiały na Allegro, gdzie na aukcjach kosztowały nawet około 250 tysięcy złotych. I choć internauci podkreślają, że to tylko działania marketingowe firmy Koral, to trzeba przyznać, że kampania stworzona wspólnie z YouTuberami Ekipa, z dnia na dzień nabiera rozpędu.

Marketingowy strzał w dziesiątkę

Ekipa to grupa młodych YouTuberów z Krakowa, których filmiki w słynnym serwisie internetowym cieszą się ogromną popularnością. Karol Wiśniewski działający pod pseudonimem „Friz” i jego przyjaciele są znani młodemu pokoleniu już od dawna. YouTuberzy dokumentowali między innymi rozbijanie drogich aut podczas wycieczki po USA czy wspólne mieszkanie w luksusowej willi. O aferze związanej z Frizem, który stracił prawo jazdy rozpisywały się media. Firma Koral nawiązując współpracę z idolami nastolatków wiedziała, że osiągnie sukces, choć zapewne nikt nie spodziewał się, że będzie on tak spektakularny.
Popularność tych lodów Ekipy wciąż jest coraz większa. Z tego powodu firma Koral rozpoczęła kolejny etap współpracy z Frizem i jego przyjaciółmi. Zapowiedziano, że do sprzedaży wprowadzone zostaną lody w rozmiarze XL, a dzięki dodatkowej linii produkcyjnej w planach jest wytwarzanie aż miliona lodów Ekipy na dobę. Przygotowano także specjalnie obrandowane ciężarówki.

Niesłuszne zażenowanie

Dagmara Pakulska – trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu, we wpisie zamieszczonym na LinkedIn-ie uważa, że głosy oburzenia lub zażenowania towarzyszące szumowi wokół lodów Ekipa są zupełnie niesłuszne.
„Mądre porzekadło brzmi: „Zapomniał wół, jak cielęciem był” i mam wrażenie, że dotyczy to teraz większości z nas – dorosłych, którzy dziwią się temu, że dzieciaki latają gorączkowo po sklepach w poszukiwaniu lodów od ich ulubionych twórców” – napisała Pakulska.
Autorka publikacji sugeruje przypomnienie sobie jak w dzieciństwie: „w pocie czoła zbieraliśmy i wymienialiśmy się… kartkami do segregatorów”, „kolekcjonowaliśmy tazosy” oraz „polowaliśmy na gumy Turbo”. Podkreśla, że – mimo upływu lat – pewne nawyki się nie zmieniają, ponieważ w dorosłym życiu: „walczymy przy lidlowskich koszach, by upolować Crocsy lub torebki Wittchena”.
Na koniec publikacji zauważa, że lody Ekipa bazują na „mechanizmie starym jak świat” i dodaje: „są idole, których dziś nazywamy influencerami”, „jest zastosowana reguła niedostępności, która z prostego produktu robi ten naprawdę pożądany” oraz „są w końcu i dzieciaki, które są szczególnie mocno podatne na owczy pęd”.
Pakulska podkreśla przy tym, że to „namacalny dowód na to, że #influencermarketing sprzedaje. I generuje naprawdę duże pieniądze.”

Source:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koral-lody-ekipa-produkcja-milion-na-dobe
https://plejada.pl/newsy/stali-sie-slawni-z-dnia-na-dzien-kto-tworzy-ekipe-friza/gskj5kq
https://noizz.pl/rozrywka/kim-jest-friz-sylwetka-tworcy-ekipy/b2dyf7z
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/walka-klientow-lody-ekipy-lidl-gdzie-kupic-cena-opinie
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Lody-Ekipa-rozgryzam-fenomen-Felieton-matki-nastolatka-n155508.html
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,168571,27024348,lody-ekipa-o-co-chodzi-w-akcji-marki-koral-lody-znikaja.html
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/lody-ekipy-pojedyncze-opakowania-na-aukcjach-allegro-nawet-za-200-tys-zl/kwppp5l
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/250-tysiecy-zlotych-za-papierek-lody-koral-ekipa-friza-aukcja-jak-wygrac
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koral-sukces-lodow-ekipa-jaka-sprzedaz-friz-milion-zlotych-zysku-w-marcu
https://www.linkedin.com/posts/dagmarapakulska_lodyekipa-influencermarketing-activity-6793059390279749632-ZhBh
https://pixabay.com/pl/photos/lody-deser-%C5%BCywno%C5%9Bci-przek%C4%85ski-1274894/