PR, Public Relations to nic innego, jak dbałość o dobre relacje publiczne poprzez działania na rzecz wizerunku w stosunku do osoby lub organizacji. Działania Pr-owe służą budowaniu relacji z odbiorcami i klientami. Kampanie marketingowe, strategie komunikacyjne, organizowanie konferencji prasowych to tradycyjne działania PR, które nadal są stosowane w firmach z długoletnią tradycją, jednak czy są one wystarczające? PR ewoluował wraz z początkiem ery cyfrowej, która opiera się na cyfrowych metodach komunikacji i udostępniania.
Czym jest cyfrowy PR?
W dobie cyfryzacji marki muszą działać jak firmy medialne a PR musi zapewnić kanały do nadawania treści. Ludzie zwracają się dziś do mediów społecznościowych co oznacza, że musisz być na bieżąco z nowymi technologiami, aby nadążyć za obowiązującymi trendami. Telefonowanie to przeżytek. Dzisiejszy marketing koncentruje się na przyciąganiu odbiorców poprzez dostarczenie treści wykorzystując sztuczną inteligencję. To dzięki niej stajemy się bardziej wydajni. Automatyzacja przejęła powtarzalne i czasochłonne zadania, aby specjaliści do spraw PR-u mogli skupić się na doradztwie klientom oraz analizie firm by pomóc im się rozwijać.
Nadawane treści nie mają już tylko formy reklamy ale bardziej informacji na temat firmy. Są formą raportu z tego co dzieje się w firmie dzięki czemu klienci czują się jak część załogi.
PR musi być szybki, zwinny i elastyczny. To 24- godzinny cykl wiadomości, który nigdy się nie kończy. Treści na temat firmy powinny być na ustach klienta kiedy idzie spać, a nowe powinny się pojawić zanim wstanie, by to nimi mógł się dzielić ze znajomymi szerząc słowo na temat Brandu.
Pokaż, że Ci zależy.
Jak wyróżnić się spośród milionów? Jeżeli chcesz się wyróżnić i wypromować swoją firmę musisz udowodnić swoim klientom, że to oni są dla Ciebie najważniejsi oraz że kierujesz się ich dobrem a nie tylko chęcią zysku. Nowoczesny PR wymaga otwartości oraz szczerości. Wystarczy jedno fałszywe oświadczenie, a miej pewność, że pracownicy opublikują sprostowanie, a internauci niepochlebne komentarze.
Siła globalnych mediów społecznościowych sprawiła, że świat stał się małym miasteczkiem i zawsze wiemy co dzieje się za płotem u sąsiada. Media społecznościowe dały głos konsumentom, tym samym konsumentom, którzy tworzą wiadomości wysyłając historie stacjom telewizyjnym oraz programom informacyjnym. Czasami komentarz staje się historią samą w sobie. Tak właśnie wygląda współczesny przekaz informacji. Treści wizualne są jednym z najlepszych sposobów przyciągnięcia uwagi do swoich treści.
Organizację są pod coraz większą presją, aby osiągnąć skuteczną transformację cyfrową jednocześnie koncentrując się na doświadczeniach klientów i zachowując prywatność danych. Wyzwania te należy realizować w obliczu zapotrzebowania, jednak gotowość wykazać przed zajściem potrzeby, dostosowując się do spersonalizowanych doświadczeń i stale zmieniających przepisów.