Niewłaściwa komunikacja w social mediach, czyli skutki kontrowersyjnego „postowania” i „tłitowania” w sieci

Social media służą między innymi do budowania własnego wizerunku czy wizerunku swojej marki. Nie trudno jednak o błędy, a najmniejszy błąd w relacjach z social mediami może wpłynąć na postrzeganie danej marki. Opinie w Internecie budzą w nas wiele emocji, a wpisy publikowane pod wpływem impulsu czy emocji mogą doprowadzić do oburzenia fanów budowanej przez lata marki,  a także do utraty zaufania swoich obecnych czy potencjalnych klientów.

Komentarz widoczny na zdjęciu poniżej umieszony na Twitterze przez założyciela sieci siłowni CrossFit, Grega Glassmana, spowodował lawinę wydarzeń, wywracając jego życie do góry nogami.

W 2010 roku firma Reebok podpisała 10-letnią umowę z marką CrossFit na wyłączność, w ramach którego wypuszczali produkty sygnowane logo CF. Obie firmy miały w tym roku renegocjować umowę i ustalić dalsze warunki współpracy, jednak ze względu na obecną sytuację oraz falę hejtu skierowaną w kierunku Grega Glassmana, Reebok podjął decyzję o nieprzedłużaniu dalszej współpracy. Decyzja firmy Reebok potwierdza jak duże znaczenie w mediach społecznościowych ma reputacja oraz dobra opinia na temat marki.  
W oficjalnym oświadczeniu Grega Glassmana czytamy, że odchodzi on ze stanowiska dyrektora generalnego siłowni CrossFit i postanwia przejść na emeryturę. „W sobotę stworzyłem rozłam w społeczności CrossFit i przez przypadek zraniłem wielu jej członków. Nie mogę pozwolić, aby moje zachowanie stanęło na przeszkodzie misjom sztabu i filii. Są zbyt ważne, aby je narażać”.  
Powyższe wydarzenie pokazuje jak nawet najmniejszy błąd w relacjach z social mediami może wpłynąć na postrzeganie danej marki. Opinie w Internecie budzą w nas wiele emocji, a jako konsumenci ciągle na nich polegamy, dlatego każda niefortunna wypowiedź, wywołującą oburzenie wśród fanów marki może doprowadzić do utraty zaufania oraz skutkować poważnymi konsekwencjami biznesowymi.

Source: 

https://edition.cnn.com/2020/06/10/business/greg-glassman-zoom-call/index.html
https://www.theguardian.com/us-news/2020/jun/10/greg-glassman-crossfit-ceo-resigns-george-floyd-protest-coronavirus-tweets-conspiracy-theories https://www.crossfit.com/greg-glassman-retires
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52988959 
https://pixabay.com/pl/photos/przegrany-brak-palec-sugeruj%C4%85-3096225/