Nie każdy viral jest dobry dla Twojego wizerunku!

Kilka dni temu przedstawiciel osławionej branży coachów, Dawid Piątkowski, przedstawił w swoich mediach społecznościowych kuriozalne ogłoszenie o pracę. Jeśli o tym nie słyszeliście, zapnijcie pasy, bo będzie ciekawie.

Wymarzona kandydatka na asystentkę powinna mieć doświadczenie w modelingu, znać język angielski, robić niemożliwe rzeczy od ręki oraz posiadać własną działalność gospodarczą (wydaje się, że asystentki nie są grupą zawodową, która szczególnie często decyduje się na taką formę zatrudnienia). Za powyższe, plus dyspozycyjność 24/7, uśmiech od ucha do ucha i kilka innych, Dawid Piątkowski oferuje wynagrodzenie w wysokości 0zł. Za to może pomóc w rozwoju duchowym, budowaniu marki i wydaniu książek. Nic dziwnego że post szybko stał się viralem i trafił na wszystkie popularniejsze media społecznościowe – ludzie są wręcz zniesmaczeni ofertą pracy tego typu.

Czy porzekadło, że „obojętnie jak, ważne, że się mówi” znajduje w tym przypadku zastosowanie? Bynajmniej. Polityka rekrutacyjna powinna być zawsze starannie zaplanowana i zaopiekowana w każdym calu. Błędy w tym obszarze są zauważane, wypominane, a nieraz również upubliczniane – w portalach społecznościowych i/lub opiniotwórczych. Zwłaszcza dziś, gdy jesteśmy w przededniu sporych podwyżek i rynek cechuje się słabą stabilnością, należy dbać o wizerunkowy wymiar prowadzonego biznesu.

Nic gorszego, niż zła sława w trudnych czasach.

Wpis został już przez autora usunięty, jednak rozszedł się bardzo szerokim echem – ogłoszenie było komentowane w m.in. takich serwisach jak puls hr, interia czy money.pl

Jestem pewny, że ta propozycja „pracy” przyczyni się do rozpoznawalności Dawida Piątkowskiego, jednak z pewnością nie jest to popularność, z której będzie mógł być dumny. W ostatnim czasie miało miejsce kilka wpadek wizerunkowych, jak na przykład post reklamowy Borysa Szyca, jednak on nie jest znany z tego, że jest znany. Silne marki (w tym osobiste) mogą poradzić sobie z małymi niedociągnięciami, a nieraz i przekuć je w zalety.

Gdy ktoś pokroju omawianego tutaj coacha popełnia tak rażący błąd wizerunkowy, ryzykuje, że będzie kojarzony wyłącznie z nim.

Źródła:

https://www.pulshr.pl/wynagrodzenia/znany-coach-szuka-asystentki-oferuje-prace-za-0-zlotych,92675.html

https://biznes.interia.pl/finanse/news-milioner-szuka-asystentki-za-0-zl-i-dyspozycyjnosc-24-7-rzes,nId,6318421

https://www.money.pl/gospodarka/znany-coach-oferuje-prace-pelna-dyspozycyjnosc-za-zero-zl-miesiecznie-6817334742387552a.html

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/borys-szyc-wpadka-social-media-alpra-instrukcja-sponsorowany-post

https://pixabay.com/pl/photos/coffee-break-office-laptop-2589688/