Veclaim i Wishbone Fine Jewellery na zakręcie

Znana marka Veclaim zajmująca się produkcją i sprzedażą T-shirtów, która została stworzona przez Jessicę Mercedes znalazła się w ogniu krzyżowym po tym jak na jaw wyszła informacja, że ich ubrania nie są szyte w Polsce, a do produkcji koszulek sprzedawanych za kwotę wyższą niż 200 złotych używane są koszulki marki Fruit Of The Loom.  Kryzys wizerunkowy dotknął również firmę Wishbone Fine Jewellery. Marka Wishbone została oskarżona o sprzedaż biżuterii z AliExpress jako własny wyrób.

Pod koniec 2019 roku Jessica Mercedes w wywiadzie na temat wysokich cen ubrań stwierdziła, że aby obniżyć koszty musiałaby przenieść infrastrukturę do chińskich fabryk, co z kolei wpłynęłoby na ich jakość oraz prestiż marki.  
„Żeby zrobić coś tańszego, musiałabym szyć w Chinach z tańszych materiałów i być na poziomie sieciówkowym, a też nie o to chodzi. Dlatego stawiamy na naturalne tkaniny, szyjemy w Polsce (…) chciałabym, żeby to było tańsze, ale nie da się” powiedziała Jessica w wywiadzie dla portalu Kozaczek.pl 
W 2020 podczas pokazu nowej kolekcji wyszły na jaw nowe fakty, które były ogromnym ciosem dla Brandu i sprawiły, że już trwający kryzys spowodowany epidemią koronawirusa powiększył się, a wiarygodność marki Veclaim została zdyskredytowana informacją o tym, że markowe T-shirty to tak naprawdę koszulki firmy Fruit Of The Loom z przeszytą metką.  
Po medialnym Faux Pas ze strony internetowej firmy Veclaim usunięto informację, że wszystkie ich produkty są uszyte w Polsce, a także uniemożliwiono dodawanie komentarzy pod profilem marki na Instagramie.  
Do niefortunnych wydarzeń odniósł się Andrzej Skowron, General Manager marki Veclaim. „Bardzo nam przykro z tego powodu, że część naszych Klientek poczuła się zawiedziona faktem, że nasza kolekcja Basic nie jest w 100% wytworzona w Polsce, w przeciwieństwie do większości modeli stworzonych przez VECLAIM. Naszą intencją nie było wprowadzenie w błąd opinii publicznej, tym bardziej nie zamierzaliśmy nadużyć zaufania naszych Klientek (…) Od momentu otrzymania produktu z firmy Fruit of The Loom, pozostałe procesy, co chcielibyśmy wyraźnie podkreślić, odbywają się wyłącznie w polskich manufakturach. Każdy produkt pod metką VECLAIM linii Basic przechodzi tzw. vintage renewal, czyli proces, na który składają się: kolorowanie, spieranie, ręcznie wykonane krawędziowe uszkodzenia, haftowanie, sitodruk, ręczne farbowanie metodą tie dye oraz przygotowanie produktu do sprzedaży. Wszystkie wskazane powyżej czynności dzieją się przy udziale ekspertów z Polski, od pracowników farbiarni począwszy, na twórcach i rzemieślnikach kończąc. W proces tworzenia naszych produktów zaangażowanych jest wiele osób – w ten sposób wspieramy miejsca pracy w Polsce i polskie rzemiosło. Jednocześnie informujemy, że główna kolekcja marki jest całkowicie szyta oraz produkowana w Polsce, tj. sukienki, spódnice, marynarki, tuniki oraz topy. Biorąc powyższe pod uwagę, raz jeszcze chcielibyśmy wyrazić ubolewanie nad zaistniałą sytuacją i zapewnić nasze Klientki, jak również opinię publiczną, że dołożymy wszelkich starań, żeby wszelkie informacje na temat naszej marki były w pełni transparentne, a firma w jeszcze bardziej odpowiedzialny sposób prowadziła swoją działalność”. 
W kolejnym oświadczeniu wypowiedziała się sama Jessica Mercedes, która wyjaśniła, że koszulki firmy Fruit Of The Loom były używane do produkcji części kolekcji i nie zamierzała nikogo wprowadzić w błąd.  
Wraz z przeprosinami Jessiki Mercedes pojawiła się obietnica wprowadzenia w kulisy pracy nad odzieżą marki Veclaim łącznie z udostepnieniem szczegółów całego procesu produkcji w szwalniach. 
Afera wywołała poruszenie wśród fanów marki, którzy poczuli się oszukani i zawiedzeni, tracąc do niej zaufanie. Jako klienci mamy prawo do wiarygodnych informacji na temat pochodzenia wybranych przez nas produktów. Fala hejtu oburzonych fanów marki wpłynęła na problemy wizerunkowe marki Veclaim, a przyszłość Brandu stoi pod wielkim znakiem zapytania.  

Biżuteria z AliExpress?

Kolejną marką, którą spotkał kryzys wizerunkowy jest Wishbone Fine Jewellery. Marka Wishbone została oskarżona o sprzedaż biżuterii z AliExpress jako własny wyrób. Co ciekawe, to internautki zauważyły nieprawidłowość opisując całe zdarzenie na swoim blogu soie.pl. Sprawą zainteresowały się media, które po aferze z marką Jessicki Mercedes, chętnie opisały kolejny skandal w branży modowej.  
Wishbone Fine Jewellery zostało oskarżone o import biżuterii z Chin. Uznana przez magazyny Vogue i Elle marka Wishbone na stronie firmy wciąż posiada umieszczoną informację, że krajem pochodzenia ich produktów jest Polska. Internautki uważają jednak, że bransoletki „Lucky Rope” w cenie 159 złotych, są wiernym odwzorowaniem tych z AliExpress za 16,88 złotych.  
Po kontakcie internautki z marką Wishbone, firma dalej utrzymuje, że ich produkty pochodzą z Polski, jednak każdej klientce, która ma wątpliwości przysługuje prawo do zwrotu towaru. W oficjalnych oświadczeniu wydanym przez właścicielki Wishbone Fine Jewellery, Dagmarę Sierańską i Zuzannę Krasnodębską, czytamy: 
Firma Wishbone nigdy nie prowadziła importu towarów z Chin. Od początku istnienia marki przykładałyśmy dużą wagę do tego, aby nasze produkty były wyjątkowe i unikalne. Współpracujemy tylko z lokalnymi dostawcami i rzemieślnikami jubilerstwa. 
Po weryfikacji z jednym z dostawców ustaliłyśmy, że w swojej ofercie posiadamy produkty, które są dostępne również na popularnej chińskiej platformie sprzedażowej. W związku z tym postanawiamy, że w dniu dzisiejszym wycofujemy te produkty z naszego sklepu. (…) W najbliższym czasie pokażemy, jak wygląda nasza produkcja i rzemieślnicy, z którymi pracujemy od początku.” 
Na profilu marki pojawiły się komentarze od zawiedzionych klientek. Bez wątpienia jeden wpis na blogu wywołał ciąg zdarzeń, których skutkiem jest utrata zaufania do marki oraz nadszarpnięty wizerunek, który teraz nie łatwo będzie odbudować.  

Source: 

https://fashionpost.pl/kryzys-wizerunkowy-marki-veclaim-jessiki-mercedes-klientka-odkryla-w-t-shircie-marki-metke-fruit-of-the-loom
https://noizz.pl/fashion/jessica-mercedes-odpowiada-na-zarzuty-wobec-marki-veclaim/ywgc52g
https://www.msn.com/pl-pl/styl-zycia/spoleczenstwo/marka-wishbone-sprzedawa%c5%82a-jako-w%c5%82asn%c4%85-bi%c5%bcuteri%c4%99-rzeczy-z-aliexpress-dowody-s%c4%85-mocne-mamy-o%c5%9bwiadczenie-w%c5%82a%c5%9bcicielek/ar-BB14HZvO?ocid=sl 
https://pixabay.com/pl/photos/sklep-odzie%C5%BCowy-sklep-boutique-984396/ (zdjęcie)