Hej, czy słyszałeś o marketingu poleceń ?
Lipiec 18, 2016
Content Marketing w B2B- czy to ma prawo działać?
Wrzesień 16, 2016

Najbardziej efektywne kanały reklamy

Szacuje się, że polski rynek reklamy wart jest 326 mln PLN. Głównymi, a przy tym najdroższymi źródłami reklamy są w dalszym ciągu usługi oparte o marketing tradycyjny. Świadczy o tym fakt, że w zestawieniu udziału, telewizja notuje aż o 30% lepszy wynik, niż reklamy zamieszczane w Internecie. Reklamują swój Brand, albo produkt w TV ponosi się największe koszta, jednak czy ta forma marketingu jest najskuteczniejsza? W oparciu o publikacje badań rynku reklamy przeprowadzonych przez Ogilvy, Google i TNS dowiadujemy się, co obecnie wpływa na decyzje kupujących w największym stopniu. Analizy dokonane w obrębie grupy 2 500 użytkowników, którzy w okresie sześciu miesięcy dokonali zakupu produktu w kategorii auto/kosmetyki/smartfon wskazują następujące czynniki wpływające na wybory konsumentów:

1. Opinie i rekomendacje (74%) 2. Odwiedziny w sklepach (69%) 3. You Tube (64%) 4. Twitter (61%) 5. Strony firmowe (59%) 6. Facebook (56%) 7. Pinterest (56%) 8. Prasa i magazyny (55%) 9. Telewizja i filmy (51%) 10. Wyszukiwarka (51%)

Jak łatwo można zauważyć, nie ma skuteczniejszego źródła reklamy, niż opinie innych użytkowników. Konsumenci pokładają w nich nawet większe zaufanie, niż w zapoznaniu się z produktem przez obejrzenie go. Średnio o 20% więcej nabywców kupuje produkt po przeczytaniu pozytywnego komentarza, niż kiedy zobaczy dobrze przedstawiony produkt w reklamie telewizyjnej, lub innej. Doświadczenie z produktem (bezpośrednie lub pośrednie) ma większe znaczenie, niż ekspozycja produktu, stąd wniosek, że świadomość istnienia marki to za mało.

Cieszy fakt, że droższe kanały promocji, takie jak telewizja, czy prasa ustępują miejsca pod kątem efektywności środkom bardziej spersonalizowanym i dostosowanym do potrzeb konsumentów, które jednocześnie są znacznie tańsze. Są nimi WoM i Buzz Marketing – powoływane do istnienia przede wszystkim w Sieci.

http://think.storage.googleapis.com/docs/the-path-to-purpose_articles.pdf http://polska.smvgroup.com/uncategorized/raport-smg-polski-rynek-reklamowy-wzrosl-o-45-proc-w-2015-r/ http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/7-65-mld-zl-na-reklamy-w-polsce-w-2015-r-internet-radio-i-telewizja-najbardziej-w-gore-w-dol-prasa-raport